Dag 3- Een Waterig Festijn - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Veronique&Michelle Janssen - WaarBenJij.nu Dag 3- Een Waterig Festijn - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Veronique&Michelle Janssen - WaarBenJij.nu

Dag 3- Een Waterig Festijn

Door: Veronique&Michelle

Blijf op de hoogte en volg Veronique&Michelle

19 Juli 2011 | Canada, Ottawa

Hallo iedereen,

Hier weer een berichtje... We hebben weer wat meegemaakt.

We zijn vanmorgen vroeg rond 11 uur (onze tijd) vertrokken naar de Niagara Watervallen. Het heeft 's morgens geregend... Maar dit was eventjes. Hierdoor werd het heel erg warm en benauwd. Dit was minder. Onze B&B-Mensen waren heel erg blij met de kadootjes. En we werden daarom ook hartelijk uitgezwaaid.

We reden onze straat uit en toen stonden we vast. Een begrafenis-stoet passeerde de weg. Hier in Canada is het dan gebruikelijk dat de politie dan meerijdt om deze stoet de begeleiden. Dit was heel leuk om te zien. Alleen de gedachte is natuurlijk minder...
Onderweg zijn we langs Burlington gereden. Hier zijn we gestopt, langs Lake Ontario. Hier hebben we toen even langs het strand gelopen. In het water. Er was helemaal niemand daar. In nederland zou dat hele strand vol met mensen liggen, maar hier was geen hond te zien. Er waren wel strandtentjes, maar zoals gewoonlijk was het gesloten!
Dus we gingen we weer verder op weg. Rond half 1 kwamen we bij ons hotel aan. Het zag er nogal oud uit en een beetje vervallen. Er zat een Indische vrouw achter de balie. Die vroeg 4 keer naar onze achternaam. Uiteindelijk kwam ze erachter dat de kamer pas om 2 uur open gaat.
Dus wij zijn maar in die tijd maar gaan lunchen. Ook weer zo verrukkelijk... Heerlijk dat Canadase voedsel. Alles is hier heel Amerikaans. En het vaste openingszinnetje is: "Hi guys.."
Na het eten zijn we naar het hotel gegaan. Weer 4 keer werd ons gevraagd om de naam en zelfs een Paspoort...
Maar eind goed al goed, we waren ingecheckt. Toen gingen we naar de kamers kijken. Onze ogen vielen bijna uit onze kassen: De bedden waren groot, Kamers groot. En Michelle en ik delen weer een bedje (Kingsize bed..)

Na ons klaar gemaakt te hebben. Zijn we naar de Niagara Watervallen gegaan. Hier kwamen we door een straat met alleen maar billboards, Lichtjes, Muziek... het had veel weg van Las Vegas. En wordt ook wel Clifton Hill genoemd.Volgens Jos leek het op een pretpark.
We parkeerden de auto ( zoals gewoonlijk weer heel duur.. 20 dollar!) En daarna zijn we naar de Niagara gelopen. Dit was heel mooi en heeft veel indruk achter gelaten.
Hoe meer je na de HorseSchoefalls gaat, hoe natter je wordt. Er was veel damp en veel lawaai. Michelle werd gevraagd om een foto te maken, van een Indiër... Dit was natuurlijk lachen.
We hebben een heel stuk gelopen en hebben toen besloten om te gaan eten bij Apple bee's... Ik ben hier in 2006 ook geweest. Het is daar goed. Maar je moet snel je bord leegeten.
Eindelijk, fatsoenlijk eten! Halleluja. Het was heerlijk. We waren nog niet klaar of we kregen de "bill" al, de rekening. We hadden er niet eens omgevraagd.
Daarna wist papa een kortere weg, dacht hij.. Maar halverwege moesten we omdraaien. Uiteindelijk kwamen we moe maar voldaan bij de auto. Daarna nog langs de BeerStore. In Canada kun je geen Alcohol kopen in de Supermarkten. Daarvoor heb je speciale winkels. De Beerstores.

Nu zijn we moe maar voldaan in onze kamers. En gaan we dalijk lekker slapen. Terwijl jullie al bijna opstaan. Dit is natuurlijk heel raar. Het rare is dat we nog steeds rond 6 uur s'morgens ( nederlandse tijd: 12 uur 's middags)wakker worden.

Morgen gaan we verder naar de Niagara. De Boottocht en achter de watervallen.
We moeten alleen nog kijken of we internet hebben in ons cottage maar dat is pas woensdag aan de orde. Dat laten we jullie vroegtijdig weten.

Fijne dag en veel leesplezier!

• 19 Juli 2011 - 06:36

Mike:

het eten valt nogal tegen he? :(
    en 20 dollar om te parkeren vind ik belachelijk maar ja het zal wel zo zijn om dat het daar een toeristen attractie is..
    verder klinkt het heel leuk! leuke foto's ook!

• 19 Juli 2011 - 06:55

Mama:

Hoera de fotos zijn gelukt! en wat zijn ze leuk, ga er vandaag nog paar keer naar kijken! veel plezier bij de watervallen vandaag!

• 19 Juli 2011 - 07:02

Annouschka:

He allemaal ! Tof zeg dat we jullie reis-avontuur kunnen volgen :-) Zal zeker elke dag es een kijkje nemen op jullie site, en zo ook een beetje mee-genieten van jullie super vakantie :-) 't Ziet er daar prachtig uit (met uitzondering van dat eerste bord waar jullie een foto van namen.. was dat eetbaar ?! haha)
    Geniet er alleszins allen met volle teugen van !! veel groetjes en 't amusement

• 19 Juli 2011 - 07:04

Tante Maud:

Ha!
    Van Opa kreeg ik het linkje, dus ik volg jullie nu ook zo nu en dan. In korte tijd al veel meegemaakt zo te lezen!! Ben benieuwd naar de volgende avonturen. Geniet ervan!!!!
    liefs, Maud
    PS: Veronique, is je buik inmiddels rustig?

• 19 Juli 2011 - 07:50

Anita:

gaaf allemaal zeg!

• 19 Juli 2011 - 07:58

Mama 2:

geweldige foto's en zeker die van de waterval met de regenboog, prachtig. Fijn om te horen dat alles leuk, mooi is en dat jullie je goed vermaken.

Groetjes aan iedereen (mijn twee dochters, papa1 en uiteraard mijn lieve mannetje jullie papa2, voor mensen die het nog snappen, hahahahaha)

• 19 Juli 2011 - 08:03

Mama 2:

Fijn om te horen dat jullie het leuk, gezellig en mooi hebben met jullie 4tjes. Hele mooie foto's trouwens, zeker die van de waterval met de regenboog.

Groetjes aan iedereen van mama2 aan papa1, tweede mannetje, mijn twee dochters en uiteraard papa 1 mijn mannetje voor de mensen die het nog snappen hahahahahaha

• 19 Juli 2011 - 08:04

Mama 2:

is duf geweest heeft twee keer een reactie geplaatst. Och ja beter twee keer dan geen keer toch?

• 19 Juli 2011 - 11:04

Opa & Oma:

Hallo Lieverds,
    Fijn eindelijk de foto's.
    Het eten heeft wel indruk gemaakt he?
    Jullie zien er allemaal gezond uit, houden zo en met dat geweldige eten zal dat wel lukken. Je blijft er in ieder geval slank bij.
    Tot morgen, we volgen het op de voet.

Liefs O & O

• 19 Juli 2011 - 15:20

Mama:

Ik krijg geen genoeg van de leuke foto's

liefs mama xxxxxxxxxx

• 19 Juli 2011 - 17:11

Marion:

Wat ziet dat er allemaal mooi en leuk uit op de foto's (over het eten zal ik niets zeggen, is al genoeg over gezegd hi hi)
    Wat zou ik graag met jullie ruilen als jullie weer naar de watervallen gaan!
    Geniet er van en maak maar lekker veel foto's!

Groetjes uit Sittard