Dag 8- On the road - Reisverslag uit Kawartha Lakes, Canada van Veronique&Michelle Janssen - WaarBenJij.nu Dag 8- On the road - Reisverslag uit Kawartha Lakes, Canada van Veronique&Michelle Janssen - WaarBenJij.nu

Dag 8- On the road

Door: Veronique&Michelle

Blijf op de hoogte en volg Veronique&Michelle

24 Juli 2011 | Canada, Kawartha Lakes

Hallo iedereen,

Hier weer een berichtje uit Canada!
Het weer was vandaag weer ongewoon warm ( 32 graden!) Terwijl het in de ochtend 26 graden was.

We stonden allemaal rond 10 uur op. We hadden beslotem om naar het Kawartha National Park te gaan. We wisten alleen niet of we er met de auto door heen konden...
Op weg naar het National Park was er veel te zien. Het landschap is hier heel lang en uitgestrekt. Je ziet vaak hetzelfde. Ook zijn er vaak bezers aan de gang geweest. Dit zie je ook op een van de foto's... Daar zie je allemaal rotte bomen die helemaal zijn omgevallen. En half in het water hangen.
Toen het navigatie-systeem aangaf dat we er bijna waren, kwamen we bij een land- zandweg. Hier was vooral veel stof, zand en steentjes. Ook was er veel gehobbel. We hoopten ergens door te steken en zo aan een van de vele meren te komen. Maar helaas... Dit ging niet. Er stond overal PRIVAT of een naambordje met een nummer. We hebben toen ergens de auto gezet en zijn bij een kaart gaan kijken. Daarop stond dat je het National Park alleen per kano kan binnenvaren. In Nederland zou je nog wel kunnen varen zonder kaart en zou je niet verdwalen. Maar hier in zo'n National Park heb je wel een kaart nodig. Anders verdwaal je gewoon en duurt het lang voor je weer terug in de bewoonde wereld bent. We zijn wel wat weggetjes ingelopen maar dit haalde niks uit. We hebben toen maar Pizza's gehaald in de supermarket en zijn daarna terug naar het huisje gegaan. Want aangezien we bij die Italiaan van gisteren geen pizza's kregen! Dan maar vandaag een pizza eten! Het was rond 4en toen we gingen zwemmen en voetballen aan het meer, alweer bij ons Prive strandje. Er was gewoon helemaal niemand! Het water was heerlijk. Niet te koud en precies goed. Rond 6en zijn we terug naar het huisje gegaan en hebben we gedoucht en gegeten. Pizza met Sla en daarnet hebben we het toetje op. IJS! Ik kan me herrineren toen ik in 2006 in Canada was, ben ik naar Diary's Queen geweest. Hier stonden zoveel mensen dat is niet te geloven. Ook is het Amerikaanse ijs zeer vet. Maar wel heel romig!

Ik (Veer) word alleen maar lek gestoken door die stomme muggen. Gek word je er van. En het jeukt. Verder lag de site er even uit. Daarom pas zo laat een berichtje! Sorry!
Maar hier alsnog het verhaal!

Over morgen gaan we nog denken... Dus dat weten we nog niet.

Fijne dag gewenst!

• 24 Juli 2011 - 06:33

Mama:

Erg mooie omgeving komen jullie wel tot rust denk ik!En Jos vermaakt die zich ook een beetje?
    Papa en wat at jij? Ik neem aan geen pizza zo vol kaas, dat was 1x maar niet weer!
    Ben benieuwd wat jullie vandaag weer gaan ondernemen, anders nog een dagje rustig aan, komen nog paar drukke dagen aan........

liefs mama

• 24 Juli 2011 - 09:31

Opa & Oma:

Hoi Lieverds,

Gelukkig zijn jullie niet verdwaald in het park, want dat kan kennelijk zo maar.
    Mooie foto's en wat een uitgestrektheid.
    Geniet er maar van want de tijd verstrijkt snel.

Liefs O & O

• 24 Juli 2011 - 14:45

Marion:

Lees net jullie laatste 2 verslagen pas omdat we effe weg geweest zijn naar Katwijk.
    Wat is het bij jullie toch mooi! (en droog)
    Deze ervaring vergeten jullie nooit meer!
    Maar eh.....hoeveel flesjes prikweg heb je meegenomen Veronique?

PS amuseert mama zich ook een beetje?

• 24 Juli 2011 - 19:27

Mama:

@marion ja hoor gaat goed hier in Buchten!Jullie tellen ook af om de koffers te pakken?

• 24 Juli 2011 - 20:21

Veertje :

@Marion: 3 tubetjes :)
    maar het helpt! Ik ga me snel omkleden om te gaan zwemmen!

• 24 Juli 2011 - 21:20

Mike:

Dat water ziet er lekker uit! en als ik dan ook nog lees dat het precies de goede temperatuur heeft wil ik er al helemaal zelf in springen!

Soldaat van oranje was echt super!

• 24 Juli 2011 - 22:21

Veertje:

@mike:Ja dat wist ik al dat het super was :)