Dag 9- Back in time - Reisverslag uit Kawartha Lakes, Canada van Veronique&Michelle Janssen - WaarBenJij.nu Dag 9- Back in time - Reisverslag uit Kawartha Lakes, Canada van Veronique&Michelle Janssen - WaarBenJij.nu

Dag 9- Back in time

Door: Veronique&Michelle

Blijf op de hoogte en volg Veronique&Michelle

25 Juli 2011 | Canada, Kawartha Lakes

Hallo iedereen,

En er is weer een dagje om van onze vakantie hier in Canada. Wat gaat de tijd snel als je plezier hebt. Time flies, when you have fun.

We hebben heerlijk geslapen. Mich (Veer) lag half bij mij op het kussen toen ik wakker werd. Wel grappig!
Heerlijk ontbeten, gedoucht en aangekleed. Ook heb ik mijn lief gebeld, wat was ik weer blij om zijn stem te horen!
We bedachten dat we naar Peterborough zouden gaan. Pa kijken op internet, maar hij von ddat er wel veel te doen was... Bleek dat het deze Peterborough in Engeland was! Logisch dat er zoveel te doen was. Want toen wij in 2006 daar waren, was er niet veel te doen. Pa dacht: "Waarom hebben we dit toen niet gezien? En wat ligt het ver weg!" Het lag inderdaad zo'n 8000 km van ons vandaan...
Dus op naar Peterborough. De dorpjes in Canada stellen niet veel voor, maar dit was toch wel een stad. Het was wel zondag dus er was veel dicht. Wel jammer. Op weg naar Peterborough, ik (Veer) sliep natuurlijk weer. We parkeerden de auto. En hebben daar wat rondgelopen. Kwamen we bij een park uit. Het Millennium Park. Het was opgericht in 2000 en er waren overal ontdekking te zien. Dat was de bedoeling, die hebben wij helaas niet gezien. Wel kleine beeldjes: een hockeyer ( typisch Canadees.), een beer en een soort Hans en Grietje. Dit was opgericht voor de kinderziel van het park. Dit park lag rondom een meer. Ook lag er een oude treinrails. Met een oude wagon. Deze reed niet meer. De sluizen van Peterborough zijn heel bekend om hun systeem. Het is namelijk een lift. Ook wel een lock lift genoemd. Er gaat in de ene schacht een boot, dan gaat er een kraan dicht en wordt de boot omhoog gebracht of omlaag en dan vaart de boot verder de rivier op. Het is een heel bouwwerk om te zien. Helaas, toen wij er waren kwam er geen boot aan. In 2006 toen pa en ik er waren, zijn we waarschijnlijk bij een andere sluis geweest. We dachten toen al, is dit het nu? Maar nu hebben we het dan toch gezien! En wat had ik (Veer) pijn in mijn voeten. Het ging namelijk berg op, berg af, berg op. Ik had echt pijn in mijn voeten. Maar ik heb niet opgegeven maar ben doorgelopen. Daarna bij Tim Horton wat gedronken ( Dit is een soort Starbucks.)
Daarna zijn we naar huis gegaan en we hebben onderweg boodschappen gedaan. En daarna hebben nog naar het thuisfront gebeld. En daarna zijn we gaan zwemmen. Het water was weer perfect en er was bijna geen golfje. Heel fijn. Alleen was er dit keer wel veel koraal en gras wat langskwam.
's Avonds hebben we een hele grote Steak gegeten. Papa had deze zelf op de BBQ gemaakt. Michelle kreeg kip. Verder hadden we nog gepofte aardappelen gehad en sla. Dit alles was heel gezellig door de muziek op de laptop. Vooral de nummers uit de oude doos deden het goed. We hebben het omgedoopt tot Nostalgische avond.

En er is weer een dagje om! Nog maar even en ik ben weer terug in het regenland. Morgen wordt het weer een stralende dag.

Dankjullie wel voor alle leuke en lieve reacties!

Tot Morgen!

  • 25 Juli 2011 - 06:48

    Mama:

    Ja ik zie dat jullie weer plezier hebben!

    Nog 1 nachtje en dan weer verder, ben benieuwd wat jullie weer gaan doen vandaag ,behalve opruimen en koffers inpakken want morgen gaan jullie weer verder nu 2 dagen naar familie !

    amuseer jullie weer liefs mama

  • 25 Juli 2011 - 07:19

    Opa & Oma:

    Hallo Lieverds,

    Wat een lappen vlees zeg. Zal dadelijk tegenvallen in Nederland. Ik kon niet zien of Michelle ook zo'n grote stukken kip had.
    Zal ook wel.
    Jullie hebben kennelijk steeds goed weer. Hier is het al een paar dagen niks.
    Vandaag gaat het wat beter en woensdag ga ik (opa) naar Martijn en dan hebben we altijd goed weer.
    Groetjes en liefs van O & O

  • 25 Juli 2011 - 07:20

    Maud:

    wat een grappige vergissing van Peterborough :D. 8000 km is wat veel he? :P.
    Ben alweer benieuwd naar de volgende reisverslagen.
    Liefs!

  • 25 Juli 2011 - 08:11

    Mama 2 / Monique:

    Hoi, vlees ziet er lekker uit. Ben benieuwd naar jullie volgende plaats en hoe het jullie daar zal gaan bevallen.

    Ben voorzichtig en amuseer jullie.

  • 25 Juli 2011 - 13:46

    Veertje :

    vannacht heeft het heel hard gestromd en ge-onweerd en geregend...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Veronique&Michelle

Actief sinds 06 Juli 2011
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 20636

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2015 - 30 Oktober 2015

Mooi Madeira

16 Juli 2011 - 30 Juli 2011

Het grote Canada-avontuur

Landen bezocht: