Dag 12- Eetdag - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Veronique&Michelle Janssen - WaarBenJij.nu Dag 12- Eetdag - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Veronique&Michelle Janssen - WaarBenJij.nu

Dag 12- Eetdag

Door: Veronique&Michelle

Blijf op de hoogte en volg Veronique&Michelle

28 Juli 2011 | Canada, Ottawa

Hallo lieve iedereen,

Het blog van gisteren was erg kort. Dus vandaag een extra lang verhaaltje. We zijn nog steeds in Ottawa. Het weer was erg goed vandaag. Warm en 's avonds was het zelfs benauwd.

We stonden op. We hadden Tad (Neef van papa, mijn achterneef) uitgenodig om mee te gaan en ons Ottawa te laten zien. Het ontbijt is hier heel erg duur, en het enige wat je dan krijgt is: jam, brood melk. Dus besloten we om buiten het hotel wat te kijken. Aangezien we middenin Downtown zitten, zijn er veel Starbucks en Tom Hortons te zien. Wij zouden Tad bellen om samen te gaan ontbijten. Maar we kregen hem niet te pakken. Dus besloten we alvast wat te drinken te kopen. Dit deden we bij Tim Hortons. 2 koffie, 1 choco en 1 smoothie. De smoothie was heerlijk. Aardbeien met Bananen. We liepen daarmee, net als ruim duizend andere mensen, met onze drank door de stad. Ik voelde me direct thuis! We liepen naar Parlement Hill. Hier is de regering gevestigd. Canada en de VS waren rond 1800 in oorlog met elkaar. Toen was Toronto de hoofdstad, maar aangezien het bij de Yankee-river ligt, was Toronto een makkelijke prooi. Dus verhuisden ze de hoofdstad naar Ottawa. Daarom heeft Ottawa zoveel historie. En is Toronto vrij nieuw en veel moderne, hoge gebouwen. Terwijl Ottawa is heel erg plat. Maar Ottawa heeft veel meer oude en mooie architectonische hoogtepunten. De oude regeringsgebouwen zijn hier een van. Op dat moment was er op het grote grasveld voor het parlementsgebouw de wisseling van de wacht. Mannen in rode jasjes en hoge hoedjes. Het deed me denken aan Engeland, bij Buckingham Palace. Maar zoals gewoonlijk was alles weer groter. Ook was er muziek. Een heel korps en een doedelzakkenparade.
We liepen langs een soort hele grote kerk, dit is het grootste en belangrijkse gebouw, hier kon je een gratis tour krijgen door het gebouw.
Op een gegeven moment belde Tad. Hij kwam ons op halen en bracht ons naar ons ontbijt. Het was ongeveer half 11!! Het was meer een Brunch. Maar wel heel lekker. Het heette Rendallmarket. Daar was ook Barack Obama geweest in dat restaurantje waar we hebben ontbeten. Daarna gingen we shoppen. Er was een heel groot winkelcentrum: La baie of The Bay. Hier hadden ze vanalles. Van lingerie tot pleisters.
We bedachten toen laten we cultuur bekijken. Zo we gingen door een park langs de Ottawa-River naar een museum. De Ontario National Gallery. Maar hier gingen we niet naar binnen. Daarna gingen we naar sluizen kijken. (Alweer.) Hier waren er maar liefst 7 achter elkaar! Het duurt ongeveer 2 uur voordat je boven bent. Daarna zijn we wat gaan eten. Het was half 1! We aten in een visrestaurant. Dit was veel maar wel lekker. Daarna gingen we nog even langs Parlement Hill. Hier werden we laten weer opgehaald door Tad. Vanuit hier reden we naar watervallen. Hier komt de Ottawa-River en Rideau-Canal samen. Daar zijn een soort kleine watervalletjes. Heel mooi om te zien. Hierna gingen we naar een ijstent. Dairy Queen. Ik ben hier in 2006 ook geweest en hier hebben ze heel erg lekker ijs. Het was wel veel. Het ijsje van Jos zag er niet echt uit. Maar het was wel lekker. Hierna gingen we nog even naar Glasco. Dit was een soort Makro. Heel groot, veel mensen en veel kopen. Hier hebben we een ander ijsje geprobeerd: dit was zoeter en meer Creamy. Maar wel heel lekker. Maar we hadden met zijn vijven, 1 ijsje. Na deze ervaring reden we naar het huis van Tad en zijn vrouw Elisabeth. Zij hebben een heel groot huis. Hier was gisteren ook de Party. Ook kwamen hier naartoe Richard en zijn vrouw Elisabeth. ( Duidelijkheid: beide een vrouw die Elisabeth heet.Hij is ook een neef van papa en mijn achterneef.) Het was heel erg gezellig, samen gekletst en lekker gegeten. Daarna hebben we afscheid genomen van Richard en Elisabeth. En van de vrouw van Tad. Daarna reden we weer snel naar het hotelletje. En zitten ze achter mij een spelletje te spelen.

Canada is een mooi land. En vooral heel groot en uitgestrekt. Je kunt niet vertellen hoe het is, je moet het beleven. Je moet het met je eigen ogen zien.

Morgen gaan we ontbijten bij Wendy's en dan op naar Montreal. Onze laatste 2 dagen hier. En dan gaan we terug. Het was en is een mooie vakantie. We hebben veel gezien, veel beleefd, veel mensen gezien en vooral heel veel genoeten.

Dankjewel voor alle leuke, lieve reacties!

Greetings!

• 28 Juli 2011 - 06:56

Mama:

Een beer en een chippie, al ziet die er iets anders uit.
    Weer drukke dag geweest, en veel gezien heel erg leuk!

Vandaag door naar laatste stop Montreal!

Hoor jullie weer vandaag!

liefs mama xxx

• 28 Juli 2011 - 09:40

Anniek:

Nog veel plezier de laatste 2 dagen!
    xAnniek

• 28 Juli 2011 - 12:16

Claudia:

Hoi vakantiegangers,

wat een verhalen en mooie foto's. Leuk dat ik alles kan terug lezen waar jullie zijn geweest en wat jullie allemaal ondernomen hebben.
    Het is alweer bijna tijd voor de thuiskomst, jammer voor jullie maar fijn voor diegene die jullie hebben gemist toch!!!!
    Een fijne en veilige thuiskomst, een dikke kus voor Jos en natuurlijk gr aan de 2 meiden en Roel.
    Doeiiiiiiiiiii

• 28 Juli 2011 - 14:03

Oma:

mooi dat jullie het zo fyn vinden en genieten

• 28 Juli 2011 - 14:48

Anita:

nou...weer een hele belevenis!!

• 28 Juli 2011 - 15:14

Dani Pendersss: