Een warme vlucht - Reisverslag uit Porto, Portugal van Veronique&Michelle Janssen - WaarBenJij.nu Een warme vlucht - Reisverslag uit Porto, Portugal van Veronique&Michelle Janssen - WaarBenJij.nu

Een warme vlucht

Door: Veer

Blijf op de hoogte en volg Veronique&Michelle

25 Oktober 2015 | Portugal, Porto

Na het avontuur met de auto en de trein kwamen we aan op Schiphol. Even lunchen en op zoek naar de gate.. eerst B17, toen B32 en toen B35... uiteindelijk vertraging van een half uur.. fantastisch..

Toen kwamen we het vliegtuig in. Wat een schattig vliegtuigje. Voor de geïnteresseerden: Fokker100. Het was warm toen we opstegen. Naarmate de vlucjt vorderde, werd het warmer en warmer. Je werd er misselijk en akelig van. Heel vervelend. Behalve Michelle.... die had nergens last. Die zat aan het raampje en dam worden de blazers op je gericht. De turbulentie viel mee. En rond 21.30 uur landden wij op Oporto. Wat een mooi vliegveld.

Op naar het hotel. 500 meter van het vliegveld. Mooie kamers met een lekker bedje. Het was pas 22.30 uur, dus nog even de stad in. Met de... metro! Altijd fijn. De mensen om je heen praten Portugees en je verstaat er werkelijk geen snars van. Grappig. We stapten uit bij het Amsterdam Centraal van Porto: Tindale. Groot metrostation. Vanuit hier liepen we de stad in en kwamen we in allerlei straatjes waar mensen buiten (!) stonden met bier en wijn. Een soort groot straatfeest. We gingen wat eten rond 1 uur... en weer naar het hotel. Met een.. Taxi! Ze rijden hier als gekken..maar we kwamen heelhuids aan.

Morgen om 7.05 uur vliegen wij naar Madeira!

Tot snel!

• 25 Oktober 2015 - 10:37

Opa & Oma:

Hoi Veronique,

Ik heb ook eens in zo'n klein vliegtuigje gezeten. Dat was toe ik naar Curaçao ging. Dat ging uiteraard met een Boeing, maar ik gebruikte het om van Eindhoven naar Amsterdam te komen.
    Daarin was het niet warm. Toch vreemd want hoe hoger je komt hoe kouder het wordt. Maar dat geldt, denk ik als je buiten het vliegtuig bent . haha
    Ja die taxi's in die landen of liever gezegd die taxichauffeurs.Ik herinner me dat ze in plaats van de toeteren op de buitenkant van de deur sloegen. Zou hier ook kunnen, want hier mag je niet zonder duidelijke reden claxonneren.Maar we hebben een klein probleem de temperatuur is ietwat anders hier en om op de zijkant te slaan, zal het raam toch echt helemaal open moeten.
    Enfin, ik wacht met spanning hoe het in Madeira bevalt. "Zonnig Madeira" een liedje van Eddie Cristianie.
    Maar dat is wel van heel lang geleden haha. Alleen de hele ouden zullen zich hem nog herinneren.

Liefs Oop en Oma