Ontstuimige golven - Reisverslag uit Funchal, Portugal van Veronique&Michelle Janssen - WaarBenJij.nu Ontstuimige golven - Reisverslag uit Funchal, Portugal van Veronique&Michelle Janssen - WaarBenJij.nu

Ontstuimige golven

Door: Veer

Blijf op de hoogte en volg Veronique&Michelle

25 Oktober 2015 | Portugal, Funchal

een aanrader is Porto Montez. Grote rotsen liggen voor de kust van het plaatsje Porto Montez in het noorden van Madeira.

Het is ontzettend gaaf om de golven op de rotsen te zien slaan. Maar ook de opstuwende golven zijn werkelijk fantastisch. We hebben een lekker ijsje gegeten (melkijs?) en genoten van het uitzicht. Het was te gek!

Er is een soort zwembad dat gevuld wordt door water uit de zee. De golven slaan tegen de baden en dit geeft een gaaf effect. Hier gaan wij nog zwemmen.. Dit kost 1 euro voor een hele dag!
Er ligt iets verderop een soort baai met volgelopen poeltjes en de omheining is van vulkanisch gesteente. Heel gaaf! Het is zo gemaakt dat het veilig is om te zwemmen. Hoewel het warm was toen we aankwamen, trok het al snel helemaal dicht en vonden wij het te koud om te gaan zwemmen. Maar misschien komt het nog...

Het weer is erg goed. 24 graden met een zonnetje. Maar tegen het eind van de middag werd het grijzig en koelde het af. We hebben 's avonds gegeten in een restaurantje aan de haven in Calheta. Vis stond er op het menu!! We zagen een mooie zonsondergang. En we hebben echt volop genoten van vandaag!

Morgen gaan we Funchal onveilig maken en naar 2 bergen!