Van de regen in de drup - Reisverslag uit Funchal, Portugal van Veronique&Michelle Janssen - WaarBenJij.nu Van de regen in de drup - Reisverslag uit Funchal, Portugal van Veronique&Michelle Janssen - WaarBenJij.nu

Van de regen in de drup

Blijf op de hoogte en volg Veronique&Michelle

27 Oktober 2015 | Portugal, Funchal

Het weer was heel goed toen we opstonden. Wel veel wind, maar een lekker zonnetje was aanwezig. We zouden naar Rabacal gaan. Hier kun je wandelen en naar watervallen gaan kijken. We parkeerden de auto bovenaan een berg. Hier had je prachtig uitzicht. Mooie groene heuvels en grote bergtoppen. We liepen naar beneden en dat was een flinke klim. Toen kwamen we beneden en gingen we naar een tunnel toe. De was in een berg en was 1.6 km lang. Pap wilde dit graag aan ons laten zien. Dus pap en Michelle gingen de tunnel in. Ik was een beetje bang dus ik wachte buiten. Het was mij te donker en te nauw.

Ik zat buiten en genoot van het zonnetje en vogeltjes. Langzaam maar zeker kwam er vanuit de bergen mist opzetten. Dat viel als een deken over de bergen en de valei heen.

Pap en Mich kwamen veilig uit de tunnel en we liepen naar de watervallen... Tot het kouder werd en het begon te regenen. We waren er niet op gekleed en het was koud. Dus halverwege konden we weer terug. Het pad bestond uit gladde tegels en schuine hellingen en grote klimmen. Het was er mooi op de heenweg maar terugweg was het mistig en helemaal wit.

Nu rijden we naar huisje. En beneden waar we nu rijden is het gewoon zonnig en warm... Raar!

• 28 Oktober 2015 - 10:39

Oop:

Hoi Luitjes,

Ja dat weer in de bergen is onberekenbaar en er zijn altijd hele grote verschillen tussen boven en beneden.
    Maar dat maakt het allemaal wel veel interessanter.
    gelukkig hebben jullie nog enkele dagen.