Eindelijk Madeira- 25 oktober - Reisverslag uit Funchal, Portugal van Veronique&Michelle Janssen - WaarBenJij.nu Eindelijk Madeira- 25 oktober - Reisverslag uit Funchal, Portugal van Veronique&Michelle Janssen - WaarBenJij.nu

Eindelijk Madeira- 25 oktober

Door: Veer

Blijf op de hoogte en volg Veronique&Michelle

26 Oktober 2015 | Portugal, Funchal

Vanochtend was het vroeg. Heel vroeg. kwart voor 5 ging de wekker. En om kwart voor 6 checkten we in op het vliegveld in Porto. We vlogen met een klein Fokker100-vliegtuig naar Madeira. De vlucht was aangenaam en snel. 2 uurtjes maar. De landing was heftig.

Het airport op Madeira staat in de top10 gevaarlijkste vliegveld van de wereld. Dit komt door de ligging. Het vliegveld ligt tussen gebergte en de oceaan in. Je komt aanvliegen en maakt een bocht. Het vliegtuig begint al boven zee te dalen tot paar 100 meter boven de zee. Zo gauw er landingsbaan is, landt het vliegtuig op de landbaan. Dit gaat met een enorm kabaal en is heel ruw. Maar je staat in no time stil. Dat is eigenlijk heeeel erg sjiek.

De bagage en de auto ging allemaal goed. We hebben een huisje met fantastisch uitzicht op de zee. Palmbomen en bloemen. Heel gaaf!

De wegen zijn slingerend, veel bochten en enorm stijl. De boodschappen deden we in een lokale supermarkt.

We hebben een huisdier.... een kat. Ze gaat niet meer weg en wilt naar binnen en eten.. ze bedelt en dat is vervelend. Maar niks aan te doen.

Terwijl ik dit type, lig ik op bed en kijk ik uit over de zee. Het is hier heerlijk. Zonnetje en strakblauwe lucht maken het plaatje compleet.

Vanmiddag gaan we naar Porto Moniz.

• 26 Oktober 2015 - 18:33

OOp:

Hoi Vero,

Bij het lezen va jullie belevenissen lijkt het net of wij ook een beetje op vakantie zijn.
    Het wordt in ieder geval zonnig om ons heen.
    Zonnig Madeira ... weet je nog.
    Veel plezier daar nog

Groet Oop en Oma