Paleistuinen en rotsklimmen - Reisverslag uit Funchal, Portugal van Veronique&Michelle Janssen - WaarBenJij.nu Paleistuinen en rotsklimmen - Reisverslag uit Funchal, Portugal van Veronique&Michelle Janssen - WaarBenJij.nu

Paleistuinen en rotsklimmen

Door: Veer

Blijf op de hoogte en volg Veronique&Michelle

26 Oktober 2015 | Portugal, Funchal

Vandaag begon de dag al om 10 uur. Op naar een uitkijkpunt. 580 meter boven de grond was een klif. Daar kun je veel zien. Er was een glazen plaats waar je op kon staan. Brrr.. hoog!

We gingen naar Funchal en wandelde daar rond. Mooie stad met kleine straatjes en veel mensen. Heel anders dan de bergdorpen. Maar je moet je geen Amsterdam voorstellen. We gingen naar een markthal waar je fruit kan kopen. Het was er druk en de mensen zijn opdringerig. Vervelend. De commentaren waren beetje stom van die mannen. Maar we hebben Maraquias (?) gekocht. Een vruchtje met een sappig zoet sapje erin met pitjes. Heerlijk! Je geeft een biljet van 20 euro en je krijgt geen wisselgeld maar een extra (klein) vruchtje. Raar!

Daarna met de kabelbaan omhoog en naar een paleis met tropische tuin. Heel mooi. Toen we naar beneden gingen met de kabelbaan.. werd het mistig en begon het te waaien. Eenmaal beneden... begon het te regenen.

Daarna door naar Garajau. Dit is een uitzichtpunt met een grote Jezus Christus zoals in Rio de Janeiro. Daar kon je naar beneden klimmen naar een grote rots in zee. Heel gaaf! Zie de foto van ons drie!

Nu even winkelen en dan naar huisje. Vanavond wat eten!

• 26 Oktober 2015 - 19:40

Oop:

Hoi Reizigers
    Ik wordt steeds jaloerser op jullie.
    Geweldig wat jullie allemaal zien en meemaken.
    Ik krijg alleen de foto's niet open. Zal wel aan mijn laptop liggen.

Liefs Oop

• 27 Oktober 2015 - 07:56

Marion:

Wat klinkt dat allemaal lekker! We zijn hier wel jaloers!
    Geniet er maar lekker van!

groetjes, Marion en Harry