Ponto da Sol - Reisverslag uit Funchal, Portugal van Veronique&Michelle Janssen - WaarBenJij.nu Ponto da Sol - Reisverslag uit Funchal, Portugal van Veronique&Michelle Janssen - WaarBenJij.nu

Ponto da Sol

Blijf op de hoogte en volg Veronique&Michelle

27 Oktober 2015 | Portugal, Funchal

Hoe hard het regende in de bergen, zo mooi was het bij het huisje. We gingen lunchen in de zon op ons balkon met uitzicht op de zee. Heerlijk!

Lekkere soep en we hadden Cacao Cake. Dit is een soort van platte ciabatta met daartussen knoflook of boter met zeezout. Mmmmmm.

We gingen tegen half 4 weer op pad. Paul de Mar kwamen we doorheen en daar was een uitzichtpunt (maridouro). We zagen super hoge golven tegen de kust slaan. En we zijn gaan kijken op het stenenstrand. Wat een lawaai en kracht. De golven waren wel 4 meter hoog. Het was super!

Daarna reden we via een leuke weg naar een stadje Ponto Da Sol. Een stadje dat ligt in een baai van rotsen. De weg ernaar toe is heel mooi. Er vallen watervallen op de weg en daar rijd je dan doorheen. Zo mooi! Daar aangekomen gingen we lekker op een terrasje zitten met een biertje en fanta... We genoten van de zon. Het was heerlijk. Echt een groot genietmoment.

Daarna lekker eten in Calheta bij een groot hotel. Daar kregen we pizza en pap vlees dat gebakken werd op een hete steen. Lekker!

Morgen gaan we met een boot op pad. Dolfijnen spotten. Iets wat al een tijdje hoog op mijn bucketlist staat. Leuk!!!