Dag 5- Een frisse start - Reisverslag uit Kawartha Lakes, Canada van Veronique&Michelle Janssen - WaarBenJij.nu Dag 5- Een frisse start - Reisverslag uit Kawartha Lakes, Canada van Veronique&Michelle Janssen - WaarBenJij.nu

Dag 5- Een frisse start

Door: Veronique&Michelle

Blijf op de hoogte en volg Veronique&Michelle

21 Juli 2011 | Canada, Kawartha Lakes

Hi Folks,

En jawel hoor, we hebben internet in Bobcaygeon. Het is hier heel mooi. En zo rustig. Het enige wat je hoort is de airco...

Iedereen was vroeg op. Want we wilden zo vroeg mogelijk weg. Mich en ik wilde heel graag een wafel ( een soort dikke pannekoek als ontbijt..) Hiervoor hebben we 15 minuten in de rij gestaan. Dan vergaat je de eetlust wel. Maar uiteindelijk hadden we dan onze wafel-pannekoek. Hij smaakte wel, maar we hebben toch liever mama's pannekoeken.
Rond 10 uur zijn we vol frisse en goede moed op pas gegaan naar Bocaygeon. Onderweg maakte we plannen over wat we wilde eten. We hebben gekozen om te gaan BBQen. Want we wisten zeker dat die er was. Toen we aankwamen bij het huisje. Zag het er heel mooi uit. Grote parkeerplaats, Groot terras, Veel stoelen: kortom alles was netjes en ruim. Mich en ik liggen weer in een twijfelaar. Gezellig!
We besloten om eerst wat boodschappen te gaan doen, want we hadden tenslotte niks in huis. Bobcaygeon telt in totaal 2500 mensen en wij krijgen het klaar om daar te verdwalen. Uiteindelijk vonden we de juiste afslag en kwamen we meer in het toeristische gedeelte: kleine winkeltjes en een supermarkt. Na de boodschappen zijn we opzoek gegaan naar een voetbal. Want de heren en Mich wilde voetballen... We vonden er een, maar de bal was zacht, dus moest die worden opgepompt. Maar toen was de pomp weg en ga zo maar door. Nadat de bal eindelijk was opgeblazen konden we gaan. Op naar ons "huis."
Na ons geinstalleerd te hebben, zaten we met een kopje koffie en onze lemonade op het terras. We hebben een boterham gegeten. Michelle en ik besloten om de omgeving te gaan verkennen. Je moet het als een soort huisjespark zien rond een groot meer. Dat is het eigenlijk waar wij zitten. Het is heel mooi en ligt aan een van de vele Kawarthameren.
Michelle en ik gingen naar het "prive-strand." Ik (Veertje) was (zoals gewoonlijk) weer eens lomp. Ik gleed zo, huppakee, het water in. Dit was namelijk een schuinaflopend platform voor boten. Wist ik veel! Ik was kletsnat toen ik eruit ging, maar wel afgekoeld! Het was vandaag maar liefst 33 graden! Dus dit was een welkomene afwisseling!
Nadat we papa en Jos van mijn avontuur verteld hadden, besloten we te gaan voetballen... Bij het prive strandje. Het strandje is een echt strandje: het is namelijk een meter lang en een halve meter breed. Na het voetballen gingen we terug naar huis om de zwemspullen te halen. We gingen, dan eindelijk na lang wachten, zwemmen!
Het water was heerlijk, niet te koud maar precies goed!
We hadden veel plezier en er waren ook nog twee kleine kinderen. Een meisje, Ginger en een jongen, Karsten. Wat hadden wij een plezier met die twee. Het grappige was dat ze dachten dat wij uit Polen waren. En het duurde dan ook lang voordat ze inzagen dat we niet uit Polen kwamen maar uit de The Netherlands!
Na het zwemmen heerlijk gedoucht en nu wachten op de BBQ!

Het is hier heel mooi en al bijna donker, we kunnen alleen geen buitenlampen aandoen... En weer een nieuw probleem...

Bedankt iedereen voor de leuke reacties! We genieten met volle terugen van de vakantie en de mooie omgeving!

Tot morgen, Guys!

PS: Mike, Proficiat! xx

• 21 Juli 2011 - 06:24

Mama:

hallo lieverdjes

Wat fijn dat we jullie gewoon kunnen volgen. En eindelijk gewoon eten, en je eigen ritme volgen. Vandaag relaxdag begrijp ik. Dat moet ook wel na die avonturen van de afgelopen dagen!
    En fijn dat ik jullie gisterenavond weer even gehoord heb, doet altijd even goed jullie stemmen te horen!

amuseer jullie weer en tot hoors weer!

liefs mama

• 21 Juli 2011 - 06:27

Mama:

weer problemen met de foto's of komen die vandaag! Ik kijk er naar uit!

mama

• 21 Juli 2011 - 07:19

Mama 2:

Dag lieve schatten,

Zoals mama 1 al zegt: fijn om te horen dat alles goed gaat en dat jullie je geweldig amuseren.

Liefs mama 2

• 21 Juli 2011 - 07:33

David:

hoi

• 21 Juli 2011 - 08:15

Marion:

Volgens mij wordt er veel gelachen bij jullie!!! Heerlijk!
    Ben heel benieuw naar nieuwe foto's!

• 21 Juli 2011 - 09:27

Anita: