Dag 13- Wapiti - Reisverslag uit Montréal, Canada van Veronique&Michelle Janssen - WaarBenJij.nu Dag 13- Wapiti - Reisverslag uit Montréal, Canada van Veronique&Michelle Janssen - WaarBenJij.nu

Dag 13- Wapiti

Door: Veronique&Michelle

Blijf op de hoogte en volg Veronique&Michelle

29 Juli 2011 | Canada, Montréal

Lieve mensen thuis in Nederland,

Vandaag zijn we naar de volgende stop en ook direct de laatste geweest: Montreal.

We stonden op uit ons grote bed, checkten uit. ( Dit duurde ook weer lang, dus weer wachten.) Daarna reden we naar het huis van Tad. Wij zouden met hem gaan ontbijten. Het was rond 10 uur toen we gingen ontbijten. Dit deden we bij de MC Donalds! Het zogenaamde Mc Café. Hier hadden ze van alles. Koffie, thee en geen broodjes. Mich en ik hadden een soort deeg met kaneel en saus. Pa en Jos hadden bacon, ei en een broodje. We hebben daar ook nog op internet gezeten. Met mama gechat en ik heb mijn lief gebeld. Het was heel leuk en het was leuk om hem weer te horen.
Het was maar 2 uur rijden naar Montreal. Maar eerst zijn we nog langs het Omegapark geweest. Hier hadden we dan eindelijk onze echte Canadese dieren. Beren, Wapiti's en zwijnen. Die beer van gisteren was door Adriaan gemaakt. Deze meneer was ook op het feestje. Hij kwam ook uit Nederland. Maar is naar Canada gekomen. Hij heeft ons foto's gestuurd van beren. Maar nu hebben we ze in het echt gezien. Wat zijn ze lief en schattig. Verder waren er ook veel Wapiti's. Een soort elanden. Deze kwamen bij je ramen van de auto en likte en kwijlden erop los. Ze kwamen echter alleen, maar op de wortels af. Er waren er gewoon te veel. Overal zag je ze. En likken en kwijlen. Uiteindelijk zagen onze ramen er niet meer fris en schoon uit. We hadden nog wel in Bobcaygeon onze auto afgespoeld met de tuinslang! Maar hier was niks meer van te zien.
Na dit grote avontuur gingen dan eindelijk naar Montreal. Het was ongeveer 5 uur toen we aankwamen. We checkten in. En gingen naar onze kamers met onze koffers. Gelukkig hadden we weer 2 aparte bedden. En ze zijn weer ruim. Net als in het Hotel in Ottawa. We fristen ons op en zijn daarna naar het centrum geweest. De gebouwen zijn heel groot en hoog. Verder hebben we de Notre-Dame gezien. Deze was heel mooi en leek veel op die van Parijs. Ook hebben we het Congresgebouw, Paleis van Justitie gezien en zijn we in Chinatown geweest. Hier liepen vooral veel chinezen. Daarna zijn we richting Port Vieux geweest. Hier waren veel verschillende eettentjes. Er waren ook verschillende muzikanten en tekenaars. We waren echt in het Nachtleven aangekomen! We hebben daar lekker gegeten. Het eten was er goed. En smaakte goed. Ook waren en 3 zangers die muziek maakten. Veel verschillende liedjes. Maar meestal bekend en die hadden ze dan gecoverd. Heel leuk en ze konden best goed zingen.
Toen we klaar waren, was het rond half 10 we gingen richting de auto. We reden weer terug naar ons hotel.

Nu liggen we lekker bij te komen in ons hotel. En we hebben morgen nog 1 echte dag. En dan gaan we ons klaar maken voor het vertrek. Op naar huis!

Dankjewel voor alle leuke reacties!

Bye!

• 29 Juli 2011 - 06:18

Mama:

hoi lieverds

geniet nog van de laatste dag! Leuke fotos weer. Ben benieuwd naar al die andere fotos!

liefs xxxxxxx mamaxxxxxxxx

• 29 Juli 2011 - 06:27

Marion:

Wat een mooie foto's elke keer! En gelukkig mooi weer.
    Nog veel plezier op jullie laatste dag en een prettige en veilige reis naar huis!

@mama: nog even en dan heb je ze weer thuis!!!

• 29 Juli 2011 - 08:45

Opa & Oma:

Hoi Lieverds,

Geweldig die foto's en maar goed dat die kwijlers dat niet op onze auto's hier doen. Maar goed daar zouden we wasserets voor hebben.
    Ja de trip loopt ten einde. geniet nog maar flink van die laatste dag.

Liefs O & O

• 29 Juli 2011 - 13:21

Mike:

nog even en dan zie ik mijn schatje weer!!