Dag 1- Vlucht - Reisverslag uit Toronto, Canada van Veronique&Michelle Janssen - WaarBenJij.nu Dag 1- Vlucht - Reisverslag uit Toronto, Canada van Veronique&Michelle Janssen - WaarBenJij.nu

Dag 1- Vlucht

Door: Veronique&Michelle

Blijf op de hoogte en volg Veronique&Michelle

17 Juli 2011 | Canada, Toronto

Hallo allemaal,

En hier is hij dan ons eerste berichtje uit het verre Canada.

Om 3 uur 's nachts stonden we al naast ons warme bedje, te trappelen van ongeduld. Rond kwart voor 4 kwam de taxi ons ophalen. De reis was heel voorspoedig. En iedereen heeft wel even zijn ogen dicht kunnen doen.

Toen we op schiphol aankwamen, hebben we ons eerst ingecheckt. En daar gingen onze koffers. We werden "goedgekeurd" en konden dus doorlopen naar de paspoortcontrole. Hier werden we weer goedgekeurd en ging het allemaal heel voorspoedig. Kun je voorstellen dit was rond kwart over 6 in de ochtend. Toen begon het wachten... En dat duurt heel lang. Dan maar een broodje gegeten ( ons ontbijt!) Dit smaakte wel. En zijn daarna na de gate gelopen. Hier hebben we nog even moeten wachten. Wat raar was: toen de piloten aankwamen lopen, mochten we opeens de gate in. En gingen we door de douane. Hierbij moesten we in een hokje plaatsnemen met je armen omhoog. Er ging dan een soort magneet langs je heen. Daarna werd je nog eens gefouilleerd door een man of vrouw. Daarna ( we zijn onze spullen niet vergeten op te halen!) hebben we onze tijd ( 1 uur) uitgezeten.

Rond 8.45 mochten we het vliegtuig in. Mijn god! wat zit je krap. Je zit de hele reis in een dezelfde houding. En dit maar liefst 8 uur lang! Het opstijgen ging vrij snel en verliep vlekkeloos.

Dan ga je wat lezen, probeer je te slapen. (Wat bij ons allemaal wel goed is gelukt, voornamelijk bij veer...waren we ook niet anders gewend..)
En dan opeens moet je naar de WC. Dan krijg je eerst te maken met een buurvrouw die de hele tijd in slaap valt en die maar niet wakker word. Pff. verder waren van allebei de buren ( Pa en Jos) super chagrijnig. Net als een van de stewardessen.

Rond 10.45 uur Canadese tijd zijn we geland. Hierbij moest je wachten op de koffers, wat ook weer een gedoe was, want ze hadden ons de foute band doorgegeven. Totdat op een gegeven moment Jos begon te rennen en de koffers van de band afhaalde. Voordat we de koffers konden halen. Moesten we ons eerst aanmelden bij de Canadese ambasade. 'Wat komt u doen?' Dit zijn vragen die ze je dan stellen. Maar eind goed al goed.
Toen nog de auto... Hier hebben we weer een half uur op moeten wachten. Maar we hebben er een! En een chique.

Op naar de eerste verblijfplaats: Bed&breakfast. Die mensen waaren heel gastvrij. Michelle en ik slapen in een twijfelaar. Gezellig!!
Alleen wat men hier onder eten verstaat is niet uit te leggen! We kregen verschillende adressen; uiteindelijk zijn we gestrand bij een Jaimaicaans Restaurantje... Over smaak valt niet te twisten...

Verder hebben we natuurlijk heel veel gezien: Eaton Centre ( heel groot winkelcentrum), De Cn-Tower ( het duurt 5 uur eer je naar boven kunt, Dus dit gaan we waarschijnlijk niet doen.), Hebben aan de haven gezeten.

Op dit moment gaat er een hittegolf over Canada heen. Vandaag was het hier 31 graden. En morgen wordt het 33 graden. Tropisch dus...

Ook staan er foto's van onze dag op deze blog!

het is nu 2.55 nederlandse tijd!

Groetjes en Slaap lekker!
Tot morgen!!!

• 17 Juli 2011 - 07:19

Mama:

Zo nu heb ik toch een beetje een beeld wat jullie zoal meemaken! Geniet ervan!

• 17 Juli 2011 - 07:23

Mama:

Ik kan de fotos niet zien staan niet in het foto album?Waar moet ik zoeken?

• 17 Juli 2011 - 11:52

Corina:

De overbuurtjes volgen ook jullie avonturen! Veel plezier!

• 17 Juli 2011 - 12:11

Systeembeheerder Vee:

Lieve allemaal,

Helaas is gisteravond de internetverbinding zeer traag geworden. Hier door konden we geen foto's uploaden op de site. Helaas :(
    maar vandaag is een nieuwe dag :) en proberen we het opnieuw.

xx veer mich pa en jos

• 17 Juli 2011 - 12:42

Mike:

nou nou het ziet er daar goed uit hoor! vooral het eten... getver :P

• 17 Juli 2011 - 15:17

Mama:

de fotos per mail zagen er goed uit!

• 17 Juli 2011 - 18:13

Anita:

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn (l)

• 18 Juli 2011 - 06:58

Monique Caanen:

Wel verder gaan met jullie verslag. Ik vind het leuk om te lezen wat jullie gedaan hebben. Trouwens leuke foto's en inderdaad TOPCHEFS zullen ze daar niet worden.

Groetjes
    Monique

• 18 Juli 2011 - 09:01

Opa:

Hoi Luitjes,

Fijn dat we jullie zo kunnen volgen.
    Alleen de foto's kan ik niet vinden.

Tot morgen Liefs Opa