Dag-6 Een branderig bericht - Reisverslag uit Kawartha Lakes, Canada van Veronique&Michelle Janssen - WaarBenJij.nu Dag-6 Een branderig bericht - Reisverslag uit Kawartha Lakes, Canada van Veronique&Michelle Janssen - WaarBenJij.nu

Dag-6 Een branderig bericht

Door: Veronique&Michelle

Blijf op de hoogte en volg Veronique&Michelle

21 Juli 2011 | Canada, Kawartha Lakes

Lieve iedereen,

Hier is het het begin van de avond, terwijl bij jullie de meeste al in bed liggen. Toch vind ik nog steeds het tijdsverschil raar. Het is raar dat er 6 uur tussen zit.

Na de muggen hebben we vandaag wat anders meegemaakt... We zijn verbrand!!( Mich, Veertje en Pa)

Vandaag hadden we een rust dag, dat mocht ook wel, want we hebben veel kilometers gemaakt.
We konden heerlijk uitslapen. Ons eigen ontbijtje en daarna zijn we gaan zwemmen. We hadden ons ingesmeerd. Maar liefst 2 keer!
Het water is precies goed, als je er in loopt is het heel erg koud, maar dan moet je gewoon doorbijten en in een keer: Hoppakee er in! Als je er eenmaal in ligt, is het water heerlijk. De heren zijn 's middags boodschappen gaan doen en Mich en ik zijn gaan zwemmen. We hadden ons weer ingesmeerd. En hebben heerlijk gespetterd en geplonst.
Opeens kwam er een soort van motorbootje langs, deze legde aan het vlot op het water aan. Hier uit sprongen drie kids en een man. Die man begon tegen Mich te praten, maar ik heb Mich bijgestaan. En in het Gebrekkige Engels wat we hebben, hebben we dan toch een gesprek gevoerd. Wat waren wij blij en trots. Trots dat waren we vooraal. Want we hadden ons toch verstaanbaar gemaakt in een andere taal! De mensen hier praten een beetje met een bepaalde Knauw erin. " Hi therer, How are you? " Denk maar aan een cowboy met een strootje in zijn mond in een schommelstoel. Soms zijn de mensen gewoon niet te verstaan. De mensen hier praten ook dialecten net als bij ons. Maar soms vertikken ze het ook gewoon om langzaam of beter verstaanbaar te praten. Flauw hoor!

Gisteren hebben we boodschappen gedaan en daarna kwamen we er achter dat we kaas hadden van $ 18,50!! Dus telkens als we een stukje nemen, moeten we zeggen: hmmm wat lekker! Dit was ik gisteren vergeten te schrijven! Maar dus bij deze.

Morgen is hier het grootste fiddler en stepdance wedstrijd in Canada. Dit duurt tot zaterdag. Het is dus twee dagen...
Daar gaan we eens kijken. Het is een soort tapdance en vioolmuziek. Niet bepaald onze muziek. Maar we gaan het toch eens bekijken.

Slaap lekker iedereen!
En tot morgen!

• 21 Juli 2011 - 20:54

Megan:

Ziet er te gek uit op de foto's hihi!
    Gefeliciteerd he, vandaag heb je 2 jaartjes met Mike, omgosh jullie worden bejaard hihi.
    Nog veel plezier!
    Groetjes daar xxmegan

• 21 Juli 2011 - 21:11

Opa &Oma:

Hoi lieverds,
    Bedankt voor de mooie foto's.
    Prachtig en wat een leuk huisje.
    Die muggen is wat minder, maar dan waardeer je straks waarschijnlijk onze kleinere muggen hier. En dat gezoem is slaapverwekkend, dus dat is dan ook weer meegenomen als je rusten wil.
    We kijken weer uit naar jullie volgende verslag.

Liefs O & O

• 21 Juli 2011 - 22:11

Marjo:

Leuk dat jullie ook reisverslagen maken!
    Al heel wat beleefd daar.... en dan die tropische temperatuur daar!! Hier is het wel wat frisser, helaas. Suzan vandaag weer terug uit Afrika en nu jullie volgen in Canada. Geniet maar met z'n allen groetjes vanuit Veghel!!!

Dikke knuffelxxx

• 22 Juli 2011 - 01:53

Kathy :

Hi Raoul. hehe . i have brwosed your page. and all the pics are nice :) Hope i can have holidays soon .hehe :)

,!

• 22 Juli 2011 - 06:20

Mama:

Komkommers op je gezicht!

Lekker zo'n luie dag! En knap dat jullie engels gesproken hebben! Ben trots op jullie!!

Vanavond hoor ik jullie weer, kijk er al naar uit om jullie even te horen!

• 22 Juli 2011 - 06:30

Mama 2 / Monique:

dat is wat minder verbrand. Jullie zullen wel geen teatree olie bij jullie hebben. Een paar druppels in aftersun en dan wordt het al stukken minder. Help echt alleen ben ik bang dat niemand van jullie dit bij zich heeft. Ja en Jos heeft nooit het probleem dat hij verbrand of nu wel.............

• 22 Juli 2011 - 06:32

Marion:

Super mooi huisje!
    Kunnen jullie niet een paar graadjes en wat zon deze kan uit sturen??????????

Shannon:

wat een leuk verhaaltje!! zo te horen hebben jullie het heel leuk op vakantie!! had gehoord dat het nederland slechter weer was!! gelukkig bij jullie niet! hier in frankrijk is het ook lekker warm soms een beetje wind maa verder erg warm!! zit al één weekje op nog één weekje te gaan!! nog een hele fijne vakantie!!

Mama:

Jawel Michelle heeft tea tree in de toilettas!
    Maar......komkommers helpen ook!

• 22 Juli 2011 - 14:18

Anita:

weer leuk verslag van jullie avontuur!en zeker met die cowboy!..hihi...

• 22 Juli 2011 - 15:50

Mama:

Net wat voor jou Michelle zo'n stuk vlees!

Arme Veronique met de muggen bulten!Smeren maar met prikkweg!

• 22 Juli 2011 - 20:09

Mike:

hehe ik had vannacht ook last van muggen maar gelukkig wel veel kleinere als bij jullie!:P

ik was wel blij je weer even gehoord te hebben!