Dag 7- Canadese cultuur - Reisverslag uit Kawartha Lakes, Canada van Veronique&Michelle Janssen - WaarBenJij.nu Dag 7- Canadese cultuur - Reisverslag uit Kawartha Lakes, Canada van Veronique&Michelle Janssen - WaarBenJij.nu

Dag 7- Canadese cultuur

Door: Veronique&Michelle

Blijf op de hoogte en volg Veronique&Michelle

23 Juli 2011 | Canada, Kawartha Lakes

Hi there!

Hier weer een berichtje van de vakantiegangers uit Canada. Vandaag even geen relaxe dag, want er moest gewerkt worden...

We waren allemaal laat opgestaan. Michelle heeft eieren gemaakt. En daar hebben we allemaal van gesmuld. Daarna was het rond de 25 graden. Lekker dus. Er stond een beetje een briesje. Het was goed uit te houden. Het weer was beter dan gisteren. Aangezien ik 45 keer gestoken was door een mug in mijn dekens, had ik veel jeuk... dus ik was meer aan het krabben dan aan het genieten van het weer...(Veer) Verder hebben we mama gebeld en heb ik mijn lief weer gehoord. Wat was ik blij om zijn stem te horen!
We hadden besloten om naar de Fenelos Falls te gaan. Dit schijnt een dorpje bij een waterval te zijn. We kwamen het dorpje in rijden.. Je kan het vergelijken met Buchten, maar dan net iets groter. Er was vanalles; een supermarkt (Foodland), Restaurants etc. Er was ook een sluis. We zijn blijven wachten. Langzamerhand kwamen er boten aan varen. Deze gingen langzaam in de sluis. Toen de sluisdeuren dichtgingen hebben we lang moeten wachten, tot het water steeg. Het water steeg ongeveer 6 meter!De waterval stelde niet veel voor als je de Niagara hebt gezien! Na dit hoogtepunt van de middag, stapten we in de auto. Op weg naar een ander plaatsje. De dorpjes hier stellen niet veel voor, een straat of zelfs maar 3 huizen. Daarna kwamen we in een dorpje: Kinmount. Hier was een soort monument van IJslandse inwoners. Wel grappig om te zien, want op de steen stond het in 3 verschillende talen: Frans, Engels en IJslands. (Hier kon je niks van maken!)Daarna gingen we langzaam terug naar huis. Het Navigatiesysteem leidde ons door een weggetje dat zo smal was en zo vol steentjes dat het stof ons om de oren vloog. Misschien hadden we toch meer aan de Jeep gehad?
Na dit avontuur waren we weer Back home. Onderweg hadden we gebak gehaald! Dit smaakte goed. Daarna hebben we gerust. Ook liep er een zogenaamde squirrel over onze veranda. Ook wel een eekhoorn. Deze lopen hier ook gewoon over straat. Deze beestjes zijn heel schattig. En rennen heel snel.En rond 18.15 uur zijn we naar het dorp (Bobcaygeon) terug gegaan. Hier zouden we gaan eten bij Donatella. Dit was een Italiaans restaurantje. Als je aan een Italiaans Restaurantje denkt, dan denk je aan PIZZA PIZZA, WOOHOO PIZZA... Maar dit hadden ze daar niet..... We haaden ons zo verheugd op een pizza. Maar helaas. Dus maar wat anders te eten. Jos had een spaghetti met GEHAKTBALLEN!! Er was meer saus dan Spaghetti. Pa en ik (Veer) hadden penne met saus. En bij mij waren ze de kaas vergeten. Michelle had spaghetti met saus en geitenkaas... Het was wel lekker, maar voor de prijs en wat je had op je bord, zou je bij ons 10 euro betalen!
Ook kregen we de rekening weer zonder dat we er om vroegen. Hier in Canada snappen ze niet dat je misschien nog een dessert wilt...
Na het eten op naar het Fiddler and Stepdance Contest. Dit is het grootste van Ontario. ( Onze provincie ) Je verwacht dan dat er veel mensen zijn. Maar... er waren alleen maar 65+ mensen en wij! En mensen die meededen met hun ouders. Fiddler is een soort vioolspelen. En stepdancen is tapdansen. Het Fiddler was heel saai. En eentonig. Terwijl het Stepdance juist wel leuk was. Wat die mensen met hun voeten doen, is echt ongelovelijk!

Wil je meer Info kijk dan op:

We hebben ons wel goed geamuseerd. Rond 10 uur zijn we naar huis gegaan. En nu zitten de mannen te toepen, Mich speelt op der DS en ik typ dit blog en kijk TV. De tv is hier heel grappig. Ze praten voornamelijk Amerikaans en de reclames zijn heel erg overdreven.

Morgen gaan we of actief doen; Kanoën of naar het Kawartha National Park.

Dankjulliewel voor al jullie reacties!

Bye, Guys!
Have a nice day!

• 23 Juli 2011 - 06:16

Mama:

Gelukkig niet zo warm. Leuke fotos weer!

Idd een heel rustig watervalletje.....

amuseer jullie weer!

• 23 Juli 2011 - 10:22

Opa & Oma:

Hoi allemaal,

Gelukkig weer een bericht van jullie.
    Gisteren dus niet en dat was heel gek, want we zijn er nu aan gewend om net als de krant iedere morgen jullie mail te bekijken.
    Vero wat een bulten. Is dat jouw bil??
    Wat zullen jullie het eten bij moeders thuis gaan waarderen.
    Daarom alleen al heeft zo'n reis zin.
    Mooie foto's. Zo'n sluis is best gevaarlijk, want bij het stijgen of dalen van het water moeten de touwen steeds opnieuw worden vast cq losgemaakt worden. Doe je dat iets te laat dan hangt het schip of gaat kopje onder. Daarom staan er hier in Nederland altijd zoveel mensen bij de sluis te kijken. Ze hopen op een foutje. haha
    Nog veel plezier.

Liefs O & O

• 23 Juli 2011 - 14:08

Veer:

@Opa en oma: Ja dat is mijn bil... En zo ziet het er overal uit... Ik jeuk me te pletter. Maar heb prikweg en dat helpt een beetje. Er was een zo'n man die had een stok waarmee hij de boot steeds van de kant duwde. En dat deden 2 andere mensen ook. Er liepen hier maar 3 mensen rond :P

• 23 Juli 2011 - 15:36

Mama:

Ja veertje zo krijg je wel veel reacties als je alles 4x verstuurd haha!

veel plezier in het park en weer fotos maken he?

kusjes mama

• 23 Juli 2011 - 18:32

Mama 2 / Monique:

Dag lieverds, jullie krijgen de groetjes van mijn pap en mam en wensen jullie nog een fijne vakantie toe. Jullie zitten nu alweer op de helft, wat gaat de tijd toch snel. geniet er nog masr van want voordat jullie het weten zijn jullie weer terug in Nederland, regenland.

• 23 Juli 2011 - 18:41

Veertje:

We hebben het park gezien, van buiten af.. Je moet er alleen met een kano naar binnen :l Dus we hebben wel foto's maar van buiten het park... Dat zijn er 10 :p haha
    Nu gaan we zwemmen en voetballen :)

xxx