Dag 10- Op squirrel jacht - Reisverslag uit Kawartha Lakes, Canada van Veronique&Michelle Janssen - WaarBenJij.nu Dag 10- Op squirrel jacht - Reisverslag uit Kawartha Lakes, Canada van Veronique&Michelle Janssen - WaarBenJij.nu

Dag 10- Op squirrel jacht

Door: Veronique&Michelle

Blijf op de hoogte en volg Veronique&Michelle

26 Juli 2011 | Canada, Kawartha Lakes

Hi guys in Holland,

En hier is hij weer: een berichtje van de vakantiegangers...

We stonden allemaal rond 9 uur naast ons bed. Dit omdat het heel hard aan het regenen was. We keken uit het raam en raadpleegden de weerstations. Het zou de hele dag blijven regen. En zo zou het de hele week blijven. Weg mooi weer, weg warmte. Nu leek het toch verdacht veel op het regenachtige Nederland. Vandaag was onze laatste dag in Bobcaygeon, in onze cottage. Dus al het eten moest op. Anders moesten we dit of weggooien of meenemen. Maar aangezien je geen voedingswaren mag meenemen, kozen we voor onze derde optie: opeten.
Dus we leven al de hele dag op restjes. Wat ook best lekker is.

Rond 12 uur hebben we nog gechat met mama via hyves. Dit was erg leuk. Leuk om contact te hebben met het thuisfront. Terwijl we hiermee bezig waren, is papa ook nog bezig geweest om een squirrel op de foto te zetten. Door Mich ook wel Chippie genoemd. We hebben 1 foto weten te bemachtigen. Maar we moeten hem wel inzoomen! Deze squirrels rennen hier gewoon overal rond. Dat is wel grappig. En ze zijn zo lief, je hebt ze in alle soorten en maten.

Rond 14.00 uur klaarde het op! Het zonnetje kwam langzaam maar aarzelend door. We besloten om naar het dorp (Bobcaygeon) te gaan. We hebben daar wat rondgelopen en bekeken hoe (alweer) een sluis werkt. Daarna besloten we om de andere kant eens op te rijden richting Buckhorn. Dit was een dorpje. We kwamen daar aan. Het was gewoon 1 straat! Met 2 huizen, een Foodland en een LBC. ( Dit is een soort Beer Store maar dan voor sterke drank. In Canada kun je alleen hier alcohol krijgen.) Dit was het stadje Buckhorn. Daarna reden we nog wat rechtdoor en toen kwam pa met het idee om ergens rechtsaf te slaan. Volgens zijn gevoel reden we goed. En kwamen we zo ook weer in Bobcaygeon. Overal lagen langs de weg Drugs winkeltjes en tabakszaken. Uiteindelijk stond er een bordje met NO EXIT. Dus moesten we omkeren. We reden langs een indianen winkeltje. Laten kwamen we er achter dat hier de Pauwauw Indianen leefden. Zij kwamen hier rond 1700.

Daarna reden we terug naar huis. Iedereen deed een dutje en daarna gingen we ons laatste avondmaal hier in Bobcaygeon beginnen.

Morgen rijden we rond 10 uur naar Ottawa. Het is ongeveer 3 uur en 30 minuten rijden. Dan gaan we misschien nog wat bekijken en 's avonds hebben we een BBQ met Familie.

Het wordt of een laat verhaaltje of geen. Maar dan krijgen jullie hem de dag erna :) Dan hebben jullie er 2 om te lezen...

Dankjulliewel voor de reacties!

Bye, Guys!

• 26 Juli 2011 - 06:25

Mama:

Toch een chippie, wel leuk toch!
    Ja zo zag het er hier de afgelopen dagen ook uit, nat en grauw!

Weer grote lappen vlees!!

Vandaag op naar Ottawa, veel plezier daar en doe de familie de groeten!

liefs mama

• 26 Juli 2011 - 09:17

Opa & Oma:

Hoi Lieverds,

Jammer dat het einde van de trip zo waterig is. Kunnen jullie vast wennen aan het weer hier en is de overgang niet zo groot, haha
    Leuk die chippies, jammer dat die hier niet rondlopen.
    Veel plezier nog voor de resterende tijd.
    Liefs O & O

• 26 Juli 2011 - 11:28

Annouschka:

He allemaal, altijd leuk om jullie reisverhaal en avonturen te lezen :-) Geniet nog van de laatste paar dagen daar !!
    Dat was wel een mini squirrel hé op de foto... kon je echt geen grotere vinden Raoul ? haha
    grts xx

• 26 Juli 2011 - 20:09

Mama:

Ze zijn in Ottawa, blog volgt morgen!

Daar nu goed weer!

• 27 Juli 2011 - 07:44

Mama 2 / Monique:

Is hartstikke leuk zo'n chippie. Afgelopen dagen was het hier ook triest en ze voorspellen ook niet veel goeds.

Heel veel plezier in Ottawa en amuseer jullie. Nu kunnen jullie weer beginnen af te tellen. Niet te geloven wat gaat het toch allemaal snel.

Groetjes en ook aan de familie in Ottawa.

Dikke kus mama2, eerste en tweede vrouw.

• 27 Juli 2011 - 09:31

Anita:

Leuke foto's!
    Grappig zo'n squirrel...:marlinde:
    Weer een leuke trip gemaakt... :fruitcake:

• 27 Juli 2011 - 14:53

Pascalle:

Hoi vakantiegangers, wat leuk om jullie avonturen te lezen. Ik lag wat achter en heb er 3 gelezen, mooie foto's en wat een grappig klein diertje op de foto die zou je zo willen knuffelen. Jullie moeder was gisteravond nog bij ons op roland's verjaardag en dat was erg gezellig. Veel plezier nog de rest van jullie reis.

gr Pascalle